Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

lördag, december 10, 2005

KGB har talat!

K-G Bergström kommenterade på uppdrag partiledardebatten i sena nyhetssändningen. Han är van att se Göran Persson strutta runt i Riksdagen och tyckte inte alls att det var något märkligt att den manlige statsministern vände ryggen åt den kvinnliga partiledaren just under hennes taltid i tevedebatten! Tala om vanans makt! Så är det ju alltid. Jag tycker inte alls att det är något märkligt. Ibland vet jag inte hur blind man måste bli. Däremot vet jag hur trött man blir. Dock var det 54 % av tittarna som ansåg att de borgerliga vann debatten men i detta fallet var KGB väldigt försiktig i sin tolkning. Det var ju inte så många som sett debatten och därför skulle man kanske ta hela undersökningen med en nypa salt. Jag måste säga att i logikens namn så borde Göran Persson fullständigt dränkas i lastbilslast på lastbilslast med salt när det gäller behandlingen av Maud Olofsson. Och det är definitivt inte livets salt jag menar...