Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

fredag, maj 12, 2006

Apropå apellen

Det kom ett mejl från Kvinnojouren idag. Ett mejl med en inbjudan och en hälsning från en av mina medmänniskor som varit på manifestationen på torget i lördags. En hälsning som verkligen värmde och gjorde mig glad. En hälsning som visar att ingen människa är en ö. Det andra gör påverkar mig och det jag gör påverkar andra.

En av våra tidigare boendekvinnor var på torget i lördags och hon uttryckte som sin bestämda åsikt att du var bäst! Och att hon blev rörd av det tal du höll.


Det var det finaste beröm jag någonsin fått. Jag känner mig stolt att kunna göra något, även om det bara är i det lilla. Tack för ditt beröm. Det ger mig kraft och mod att fortsätta arbetet för alla människors lika värde.