Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, maj 17, 2006

Gruvligt misstag

Idag är det Norges nationaldag och på insändarsidan Min mening i NST/HD har jag fått svar från Hans Wahlgren. Han gör en prydlig politikerpudel - en kungspudel!

Gruvligt misstag

Svar till Christina Linnea Örtendahl (m), Ängelholm och rubriken ”Mäns härskarteknik i blixtbelysning”, 13/5.

Det var ett gruvligt misstag jag gjorde mig skyldig till, när jag inte uppmärksammade att ni var två personer som undertecknat insändaren jag svarade på. Jag förstår att du känner dig kränkt, eftersom du trodde att jag avsiktligt utelämnat ditt namn och dessutom på grund att du var kvinna. Så var det inte.

Tyvärr är jag ibland slarvig och i det här fallet hade det troligen att göra med att jag är så van vid och inriktad på att debattera med just Hans Wallmark och att jag hade alltför bråttom.

Jag beklagar det och ber om ursäkt för det obehag jag vållat dig.
Det ni! Det finns mycket att fira denna dag! Grattis Norge!