Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

lördag, juni 24, 2006

Bloggportalen, Sigge & Klas Eklund

Fick ett mejl från Sigge Eklund om att han registrerat min blogg på sin portal. Ni kan därför numera finna mig även via Bloggportalen.se

Förresten så träffade jag hans pappa, Klas Eklund på Gleerups legendariska bokhandel i Lund i början på 1990-talet. Klas Eklund skulle hålla ett föredrag och signera sin bok Vår ekonomi. Jag läste då ekonomi på Lunds universitet och såg möjligheten att få en gratis lektion i ekonomiempiri. Utgick ifrån att många studenter och lundensare ville höra vad f d finansministerns högra hand hade att berätta om ämnet nationalekonomi och var därför ute i god tid.

Det småregnade och jag ställde mig på trappan för att skula. Inte en människa i sikte. Märkligt! Efter en stund kom en man och ställde sig bredvid mig. Han tog i hand och hälsade och hoppades att jag kunde släppa in honom eftersom han gärna ville förbereda sig. Det var Klas Eklund. Vi hade ett långt och givande samtal innan personalen från bokhandeln dök upp. Förutom upplevelsen har jag kvar den bok han signerade med Till Christina med massor av hälsningar från Klas Eklund!

Min presentation på Bloggportalen finner du här.

Du är välkommen till Bloggportalen. Gå gärna in och tala om vad du tycker och betygsätt min blogg. All konstruktiv kritik emottages tacksamt och begrundas nogsamt.