Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

måndag, januari 15, 2007

Carl Bildts image på uppgång

Häromdagen citerade jag i ett inlägg Carl Bildts kommentar till att gruppbilden på Lundin Petroleums styrelse på hemsidan lånat ut hans kropp till Ashley Heppenstalls...
Det tror jag är bra för Ashley för han behöver banta lite.
För en stund sedan fick jag nyhetsbrevet PS KVÄLL - tidningarnas toppnyheter på ett ställe - i meljboxen. De har också upptäckt Carl Bildts reaktion och återger citatet under två olika avdelningar: CITAT och SOM SAGT.

Jag gissar att Carl Bildts uttalande kommer att gå till historien. Humor ses sällan som politikers starkaste gren, och allra minst denne politiker som framställs som ytterst torr och tråkig akademiker.

Carl Bildt har gjort en klassiker i stil med Tage Erlander. Det är gott jobbat. Carl Bildt har humor och hans image vinner på att den får synas. Grattis till att ha lyckats charma medierna! Äntligen har vi mediekonsumenter fått se lite av att ditt verkliga jag. Grindvakten måste ha sovit.