Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

tisdag, februari 20, 2007

Möte med migrationsministern

I eftermiddags fick jag alla tider från migrationsminister Tobias Billströms statsrådsassistent. Det kändes bra att ha allting klart inför vårt möte. Jag känner Tobias sedan jag bodde i Malmö och vi jobbade ihop i valrörelsen 1998. Jag har aldrig känt någon som varit så aktiv i sina kontakter med väljarna som Tobias. Han knackade nog nästan på lika många dörrar som de brevlådor som jag stoppade valmaterial i! En helt otrolig prestation!

Han har också gjort besök hos mig på min arbetsplats i Malmö när jag var chef på en ideell organisation, tillsammans med Fredrik Reinfeldt och flera skånepolitiker. Vi har båda läst statsvetenskap i Lund och skrivit på ledarsidan i NST; han som ledarskribent (vikarie för nuvarande riksdagsledamoten Hans Wallmark) och jag som krönikör. Det ska bli kul att träffa dig live igen, Tobias. Vi hämtar dig och kanske vill du ha något gott att äta när du kommer? Hör av dig så ordnar vi det!

Tobias är en av Sveriges mest tillgängliga politiker. Du kan följa hans dagar via mobilbloggen.