Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

lördag, februari 03, 2007

Satirprogrammet Naturmorgon

Så var det äntligen lördag. Om jag inte har något som absolut måste göras omedelbart, brukar jag börja dagen med lite input från media. Det första jag gör är att sätta på radions P1, och det gjorde jag idag också. Men nu fanns inte satirprogrammet Naturmorgon längre. Trist!

Både jag och en del av mina vänner har lyssnat till Anders Börjesson varje lördagsmorgon i många år. Programmet har haft en klar touch av lundastudentikos humor. Därför har vi uppskattat programmet och diskuterat det i veckan. Ett program lite i klass med Stellan Sundahls "Snacka om nyheter" och "Hipp Hipp", fast med naturen som tema. Nästan som Sten Bromans "Musikfrågan", faktiskt.

Det nya programmet Jonas val var inte alls lika roligt. Och inte handlade det om valar heller...