Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

söndag, april 01, 2007

Maj, maj måne, jag kan lura dig till Skåne

Det är skillnad på skämt och skämt. En del önskar man vore sanning och andra känns mindre positiva. Det är säkert många som idag förbannat EU och deras begränsande av svenskarnas möjlighet att ta semester under juli och augusti. Enligt DN måste detta önskemål anmälas senast idag den 1 april.

Ett väldigt intressant skämt är ett förslag om en ny region "Skålland" som HD/NST skriver om idag. "Statliga Ansvarsutredningen som i februari lade fram ett förslag till framtida regionbildning i Sverige har i ett hemligt tilläggsuppdrag också granskat möjligheten till låta Skåne bilda region med Själland."

Personligen skulle jag gärna vilja se den utredningen. Men den mest önskade nyheten idag den 1 april stod mitt favoritprogram Godmorgon Världen! för. En exclusiv sändning enbart för betalande Godmorgon Världen Guld-lyssnare. Jag önskar att de berättat om denna fantastiska möjlighet en annan dag än den 1 april. Allt som glänser är inte guld, men guld är inte allt som glänser.

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home