Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, maj 09, 2007

Fram för fler Fredrick Federley!

En rubrik som väcker uppmärksamhet i nyhetsskvalet idag är Toppolitiker tog kokain på fest.

Det handlar om Fredrick Federley som vid en direkt fråga från en journalist svarar att han använt droger. Enligt Aftonbladet är han förvånansvärt nog: inte rädd för att förtroendet för honom ska påverkas av att han talar öppet om sina drogerfarenheter.
– I så fall får jag stå mitt kast. Det är inget jag är stolt över och jag tänker inte prova igen, men jag svarade åtminstone ärligt.
Vill du läsa hans egen kommentar besök hans blogg.

Jag säger bara: Skönt att få veta att det finns ärliga politiker. Heder åt Federley!

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: , , ,