Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

söndag, oktober 07, 2007

Den hele politikern

Igår var jag på stranden hela dagen. Har därför inte lyssnat på Ekots lördagsintervju med Mikael Odenberg förrän sent i går kväll. Förvisso finns det en del att fundera kring samtalet, men...

jag väljer att bara helt kort konstatera att Mikael Odenberg är något så ovanligt som en politiker med hög moral. Eller expolitiker, rättare sagt.

För min del är han välkommen tillbaka. Han är ett skolexempel på den normativa politikertyp som jag kallar för Den hele politikern i ett av förarbetena till min magisteruppsats i statsvetenskap.

I sakfrågan har jag dock inte samma uppfattning som Mikael Odenberg.

för övrigt anser jag att buddistmunkars sånger bör höras och militärjuntans styre i Burma förgöras...

Etiketter: , ,