Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, oktober 18, 2007

Medverkan i televisionen

Återigen blir jag uppringd av televisionen och tillfrågad om att medverka i ett nytt teveprogram. I och för sig väldigt intressant och spännande men inte det huvudsakliga syftet med min blogg.

Det är inte så att jag kategoriskt säger nej till alla förfrågningar från tevemediet, men jag vill inte delta för att göra ett program. Om jag ska tacka ja till att vara med bör programmet ha ett tydligt syfte och mål, samtidigt som mitt tänkta bidrag till ämnet är väl genomtänkt och ger ett reellt bidrag till problematiseringen av det valda ämnet.

Ämnet var förvisso ytterst relevant denna gång, men det är skillnad på att synas för synandets skull och att synas för det angelägna och aktuella budskapets spridnings skull...tycker jag.

för övrigt anser jag att buddistmunkars sånger bör höras och militärjuntans styre i Burma förgöras...

Etiketter: , , ,