Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

fredag, februari 22, 2008

Skåningarna vann!

Jag hade tur och blev hembjuden till en vän som har teve för att se finalen i På Spåret. Lokalpartiot som jag är hejade jag givetvis på skåningarna Anne Lundberg och Johan Wester. Båda två fantasiska personligheter och professionella i varje framträdande.

Anne Lundberg är nog den bästa programledaren som SVT har. Visst är hon bra i Antikrundan men absolut bäst när hon lagade mat till sjöss. Johan Wester har jag följt sedan Lundaåren. Skånsk humor när den är som bäst. Jag älskar hans rollfigur Kajan! Har sett Hipp Hipp hur många gånger som helst, och den är lika rolig varje gång. En höjdpunkt i teverserien är så klart när min mosters man Conny i Staffanstorp träffar Tiffany Persson på Viktväktarna.

Lite nervös var jag eftersom de skulle möte Cecilia Hagen och Hoa-Hoa. Välkända kalenderbitare och rutinerade På Spåret-deltagare. Men det hade jag inte behövt vara...

Vilken match och vilken seger! Rena utklassningen. Grattis till segern!

Och ett stort tack till den fantastiske domaren och deckarförfattaren Björn Hellberg. Jag kommer att se om programmet och väntar sedan på nästa omgång. Under tiden läser jag nog om några av dina deckare.

Etiketter: , , ,