Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, november 06, 2008

Tryggare stads- och tätortsmiljö

Jag har varit upptagen med annat skrivande en lång stund och inte hunnit med min blogg ordentligt. Men idag måste jag bara skriva ett nytt inlägg. Jag har lämnat in ett nytt medborgarförslag till Ängelholms kommun och det skriver HD/NST om idag. Du kan läsa artikeln här.

Måste dock kommentera påståendet att jag skulle vara "före detta moderatpolitiker" - jag är fortfarande organiserad moderat och medlem i Skåne och centralt, men jag har valt att ställa mig utanför Ängelholmsmoderaterna.

Det känns viktigt för mig att arbeta för de väljare som röstade på nya moderaternas politik lokalt och jag försöker göra det på de sätt som är möjliga för mig. Och just nu är medborgarförslaget en möjlighet, även om det är en form som jag i min egenskap av statsvetare ogillar eftersom det inte hör hemma i en representativ demokrati.

Men ibland tvingas även jag till att navigera efter terrängen.

Etiketter: , ,