Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

fredag, januari 23, 2009

Vad händer på hd.se?

I gårdagens hd.se fanns en notis om Stig Anderssons interpellation till Åsa Herbst (m) angående de tidigare fonderade pensionspengarna. Stig befarar, med all rätt, att pengarna ska användas till det nya badhuset och kräver svar.

Jag bloggade om det här i går och länkade till notisen. Men efter en stund var notisen borta. Tänkte först att jag missade den på något sätt. Tänkte sedan att Stig kanske tagit tillbaka sin interpellation. Men det hade han inte.

Nu finner jag till min förvåning att notisen är tillbaka igen! Men nu utan min länk.

Märkligt. Häromdagen censurerades mina kommentarer av hd.se, vilket kommenterades av Sören Karlsson (ansvarig utgivare och chefredaktör hd.se) , både på Second-Opinion och direkt på min blogg. Och därefter infördes en förhandscensur. Redaktören läste alla kommentarer, diskuterade dem och efter en timme publiceras de som kommit förbi grindvakten.

Nu har det gamla systemet med direktpublicering kommit tillbaka. Men är den nya given istället att ta bort hela notisen för att slippa icke-önskvärda länkar och kommentarer?

Etiketter: , , , ,