Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

måndag, februari 23, 2009

Idag startade dagen med att någon rånat banken Nordea som ligger en våning under makens och min bostad. Det blir ett abrupt uppvaknande. Det är ju en sån sak som aldrig händer här! Och ändå hände den här. Såvida det inte rörde sig om en installation av studenter vid Konstfack.

Men dagen gick vidare och jag lyssnade på Studio Ett i P1 och en diskussion mellan Ilmar Reepalu, kommunstyrelsens ordförande (S) och Madeleine Sjöstedt, fritidsborgarråd (FP). Den debatten var intressant att höra. Har du missat den så lyssna här.

Jag tycker det är helt sanslöst att man från Malmös och Ilmar Reeepalus sida fortfarande inte förstått att det finns saker som fortfarande tolkas som politik. Efter att ha skaffat síg en trettioårig erfarenhet av politik anser jag att detta är en sportslig fråga som inte borde ha något som helst med politik, partipolitik eller religiös tillhörighet att göra så borde den inte tas upp i politiska sammanhang.

Det är min förhoppning att Karin Mattson och Madeleine Sjöstedts synpunkter kommer att bli hörda och peka ut en sund och klok riktning. Och att matchen får spelas i Stockholm under sportsliga former.

Etiketter: , , , ,