Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

lördag, mars 14, 2009

Om att kategorisera politik, nöje och kultur...

Först vill jag be om ursäkt till mina trogna läsare som hört av sig och undrat var mina inlägg blivit av. Men jag har tyvärr varit alltför upptagen med andra projekt den senaste veckan. Ska försöka bättra mig.

I dagens hd.se hittar jag ett mycket intressant fenomen: nämligen att politik hamnat under knappen för nöje! Timbuktu har bestämt sig för att engagera sig politiskt och betalat medlemsavgift till socialdemokraterna.

Spännande för en statsvetare! Som personligen alltid betraktat politik som ett sant nöje!

Jag har redan tidigare noterat att radioprogrammet Meny är kategoriserat under knappen nöje på sr.se; men när det nu ska övergå till att handla om klimat mer än mat måste det väl ändå per definition flyttas över till kategori samhälle, eller möjligtvis natur & miljö? Vetenskap är givetvis helt utesluten och sedan kan jag inte finna någon annan lämplig kategori...

Fast det självklara valet av kategori för mat borde vara kultur, tycker jag.

Etiketter: , , ,